Po 16 rokoch sa vracia značka Lotus
Vo formule 1 sa v sezóne 2010 po 16-ročnej pauze opäť objaví značka Lotus. Nováčikovský tím patriaci leteckému magnátovi Tonymu Fernandesovi však okrem názvu nespája s legendárnou značkou anglického konštruktéra Colina Chapmana takmer nič.Team Lotus, ktorý vo F1 pôsobil od roku 1958 do roku 1994, je ešte stále historicky 4. najúspešnejším tímom F1 za Ferrari, McLarenom a Williamsom. Fernandes sa k značke dostal cez sesterskú firmu stajne F1, ktorá vyrábala luxusné športové autá. Lotus Cars sa dostal do rúk malajzijskej firmy Proton po bankrote jej pôvodného majiteľa Bugatti v roku 1994. A práve vlastníci Protonu patria do konzorcia firiem z Malajzie, ktoré podporujú svoj nový "národný" tím vo F1.
|
Hoci sa Fernandes snaží dodať svojmu zoskupeniu patinu veľkolepej minulosti, ku ktorej v pôvodnom tíme patrilo aj 7 víťazstiev v Pohári konštruktérova 6 titulov majstrov sveta pre jeho jazdcov, štatistici aj FIA sa zhodujú, že Lotus Racing nie je nástupcom značky Team Lotus, na ktorú vlastní práva David Hunt, brat bývalého šampióna F1 z roku 1976 Jamesa Hunta.
Fernandesovi však nechýba sebavedomie a už v sezóne 2010 chce byť najlepším spomedzi trojice nových tímov, čo deklaroval verejnou stávkou s majiteľom ďalšieho nováčika a rovnomenných aeroliniek Virgin Kanaďanom Richardom Bransonom. Majiteľ porazeného tímu v konečnom hodnotení MS 2010 bude musieť absolvovať jeden let ako palubný steward na linke svojho víťazného konkurenta. "Verím, že ak budeme pokračovať v tejto ceste rastu, jedného dňa sa dočkáme titulu majstra sveta," suverénne vyhlásil Fernandes.
|
V kokpite monopostu T127, ktorého názov tiež poukazuje na historický Team Lotus, s motorom Cosworth bude sedieť skúsená dvojica Talian Jarno Trulli a Fín Heikki Kovalainen. Obaja jazdci už spoznali chuť víťazstva na veľkej cene. Malajzijský Lotus má rozpočet na úrovni 40 miliónov libier, čo je len pätina z toho, čím disponuje Ferrari (200 miliónov libier). "F1 napriek všetkému nie je globálnym športom. Stane sa ním až vtedy, ak v nej bude pôsobiť viac tímov, ako je ten náš," dodal Fernandes na margo faktu, že väčšina tímov F1 je z Európy.